Nutswerken Stationsstraat van 23 april tot en met 2 mei 2024

Op 23 april 2024 start Fluvius met de aanleg van nutsleidingen in de Stationsstraat en omgeving. Het oude systeem wordt weggehaald en de nieuwe elektriciteitsleidingen worden langs beide kanten van de straat in het voetpad geplaatst.

Waarom?

De huidige leidingen zijn verouderd. Ze voldoen niet meer aan de huidige vraag, en kunnen bij een mogelijke panne ook niet meer hersteld worden.  


De werken zijn daarnaast ook nodig als voorbereiding op de geplande werken in het park Groothuys, de groene zone tussen de Stationsstraat en de J. Bt. Dekeyserstraat. Bij deze werken zullen de voetpaden binnen deze zone ook vernieuwd worden. De werken zullen later dit jaar uitgevoerd worden, maar een exacte timing is nog niet bekend. Van zodra deze timing bekend is, ontvang je hier meer informatie over.

Planning

Bij slecht weer kan deze planning nog wijzigen.

Fase 1 - van 23 april tot en met 26 april:

  • Stationsstraat tussen de Waversesteenweg en de Gebr. Danhieuxstraat – werken aan het voetpad aan de even kant van de straat
  • Gebr. Danhieuxstraat, richting Heuvelstraat tot aan de pastoriemuur – werken aan 1 kant van de rijweg

Fase 2 - van 29 april 2024 tot en met 2 mei 2024

  • Stationsstraat tussen de Waversesteenweg en de Gebr. Danhieuxstraat – werken aan het voetpad aan de oneven kant van de straat
  • Gebr. Danhieuxstraat - tot aan de post

Bereikbaarheid handelszaken en woningen

  • De Stationsstraat (bovenste deel) en de Gebr. Danhieuxstraat (deel van de post) zullen op werkdagen van 7 uur tot en met 17 uur afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer. Na de werkuren is gemotoriseerd verkeer toegelaten.
  • Het onderste deel van de Stationsstraat blijft open voor doorgaand verkeer richting Heuvelstraat en Borchthof.
  • De toegang tot handelszaken en woningen zal tijdens de werken ook af en toe voor voetgangers onderbroken zijn, omdat de werken op het voetpad gebeuren. Deze hinder wordt beperkt tot wanneer het echt nodig is. Er worden ook brugjes gezet zodat de toegang toch mogelijk blijft.
  • Ook te voet en met de fiets moet je rekening houden met wat hinder. Omdat er beurtelings wordt gewerkt, zal één kant wel altijd toegankelijk zijn.

Loop of fiets in geen geval tussen de machines en vrachtwagens, want dat kan erg gevaarlijk zijn voor jezelf en anderen.