WoonEnergieLoket: advies op maat

Het WoonEnergieloket helpt je verder met gratis advies en informatie over:

  • premies en fiscale voordelen;
  • levenslang en aanpasbaar wonen;
  • huren en verhuren;
  • alternatieve woonvormen: zorgwonen, kleinschalig wonen, woningdelen;
  • sociaal huren, sociaal lenen en sociaal kopen;

Enkele voorbeelden:

  • Mijn moeder komt bij mij inwonen. Is dit zorgwonen? En hoe moet ik dat melden?
  • Welke sociale leningen bestaan er voor de aankoop van mijn woning?
  • Mijn man kan niet meer goed in en uit het bad stappen. Wat kunnen we hieraan doen?
  • Ik wil graag de huur van mijn woning opzeggen. Hoe doe ik dit?

Zit je dus met vragen over wonen en wil je graag advies op maat of gewoon wat informatie om je op weg te helpen, dan ben je bij het WoonEnergieloket aan het juiste adres.

Openingsuren

  • Vragen over energie (inlichtingen en indienen van premies voor het energiezuiniger maken van uw woning –aanvraag ‘mijn verbouwlening’ – V-test… ): 
    elke 2de donderdag van de maand van 9 uur tot 15.30 uur op afspraak bij loket 3 in AC De Vuurmolen
  • Vragen over sociale huur – huursubsidies-en premies – huurwaarborglening – zorgwonen – aanpassingspremies -  …: 
    elke woensdag van 9 uur tot 12 uur op afspraak bij loket 3 in AC De Vuurmolen

Maak een afspraak via 0476 96 38 23 of woonenergieloket.overijse@igo.be